PERSONVERN

I Seie AS er vi svært opptatt av å beskytte deg og dine personopplysninger. Vår erklæring baserer seg på det gjeldende lovverket i Norge. 

Hvilke informasjon samler vi inn? 

CV og søknad. Vi samler inn informasjon fra registreringen av din CV og kompetanseprofil, samt oppdateringer du gjør via din innlogging. 

Korrespondanse. Vi lagrer e-postkorrespondanse, oppsummering fra telefonsamtaler med deg og eventuelle referanser, samt tekstmeldinger i våre systemer. 

Hva du gjør på nettsiden vår, og informasjon du oppgir. Vi samler inn innhold og annen informasjon under dine besøk på nettsiden og når du bruker tjenestene, inkludert når du oppretter en konto, sender oss meldinger via kontaktskjemaer eller kontakter oss via epost eller per telefon. Vi samler også inn informasjon om hvordan du bruker nettsidene og tjenestene våre, som for eksempel hvilke typer innhold du leser, hvor lenge og hvor ofte du er innom nettsidene våre. 

Enhetsinformasjon. Vi samler inn informasjon fra eller om enheter du benytter for å få tilgang til nettsidene og tjenestene våre. Det betyr at vi for eksempel kan se om du besøker nettsidene våre fra en mobiltelefon, nettbrett eller datamaskin. Vi kan også se hvilken nettleser du bruker, ditt språk og tidssone. 

Informasjonskapsler, også kalt «cookies». 

Vi bruker informasjonskapsler, eller cookies om du vil, og lignende teknologi. Informasjonskapsler (cookies) er små midlertidige filer som blir lagret på enheten din i det du besøker nettsiden vår. De skal bidra til at du får en bedre brukeropplevelse ved å ta vare på nøkkelopplysninger om dine preferanser. Informasjonskapsler kan inneholde opplysninger om din lokasjon, valgene du har gjort på nettsiden og andre opplysninger som brukes for statistiske formål. Du kan selv bestemme om du ønsker å akseptere eller avslå å samtykke i lagring av informasjonskapsler / cookies. Du kan administrere dette i din nettleser. 

Hvordan bruker vi informasjonen? 

Bemanning og rekruttering Vi bruker informasjonen du gir oss for å få et helhetsbilde av din kompetanse, erfaring, dine interesser og din tilgjengelighet innenfor relevante fagområder, stillinger eller bransjer. Vi vurderer om du er relevant for nåværende og fremtidige stillinger som vi skal bemanne eller rekruttere til for våre kunder. 

Dersom du får tilbud om kontrakt hos oss vil det fremkomme detaljer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i ansettelsespapirene» 

Formidler, forbedre og utvikle tjenester. Vi kan tilpasse innholdet etter hva du viser interesse for på våre nettsider og gi deg forslag til innhold. 

Kommunisere med deg. Vi bruker informasjonen vi har til å kontakte deg vedrørende stillinger som kan være aktuelle for deg, for å svare deg når du kontakter oss eller sende deg informasjon, nyttige tips og råd. Seie AS, Måseskjæret 8, 5035 Bergen.  Org nr. 991 908 161 MVA.

Fremme trygghet og sikkerhet. Vi bruker informasjonen vi har til å bekrefte kontoer og aktivitet, og til å fremme trygghet og sikkerhet i og utenfor tjenestene våre. Dette gjør vi for eksempel ved å undersøke mistenkelig aktivitet eller brudd på betingelsene eller retningslinjene våre. Vi jobber bevisst med å beskytte kontoen din ved hjelp av teknologi, automatisering, kryptering og maskinlæring. 

Automatiserte avgjørelser. Informasjonen du deler med oss kan bli brukt for å ta automatiserte avgjørelser. Et eksempel kan være ved å matche din kompetanse mot kunders jobbkriterier. Det vil si at vi vurderer dine kvalifikasjoner opp mot ledige stillinger. 

Hvordan blir informasjonen delt? 

Kunder Vi overfører nødvendig informasjon til kunder eller bedrifter, når du har gitt ditt samtykke til dette. Det kan være når du søker på stillinger, eller etter at vi har kontaktet deg angående en ledig stilling. 

Deling med tredjepartsleverandører. Vi jobber med andre selskaper og personer som utfører oppgaver på vegne av oss. Dette er systemleverandører. 

Hvordan kan jeg få innsyn, administrer eller slette informasjon om meg selv? 

Ønsker du innsyn og kopi av informasjonen vi har om deg, eller dersom du har spørsmål, ønsker retting, sletting eller har innspill til vår behandling av personopplysninger, kan du ta kontakt med din kontaktperson hos oss eller sende oss en epost til post@seie.no. 

Du kan selv administrere innhold og informasjon du har registrert hos oss. Du kan når som helst slette kontoen din om du ikke har vært i oppdrag for oss og det finnes dokumentasjon selskapet er pålagt å lagre fremover. Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke så gjør du det ved å at du sletter din egen profil. Hvis du ikke ønsker å slette kontoen din, men ønsker å deaktivere den, kan status settes til «inaktiv». 

Du har rett til å klage på vår behandling av dine personopplysninger til lokale datatilsynsmyndigheter. 

Hvordan håndterer vi juridiske henvendelser eller forebygger skade? 

Vi kan bruke, ta vare på og dele informasjonen din som svar på en juridisk henvendelse hvis vi i god tro mener at loven pålegger oss å gjøre dette. Vi kan også beholde informasjon om kontoer som er deaktivert på grunn av brudd på betingelsene våre, i en periode for å forhindre gjentatt misbruk eller andre brudd på retningslinjene våre. 

Hvordan gir vi deg beskjed om endringene i disse retningslinjene? 

Vi gir deg beskjed før vi gjør endringer i disse retningslinjene, og vi gir deg muligheten til å se gjennom og kommentere de reviderte retningslinjene før du fortsetter å bruke tjenestene våre.